از ابتدای زندگی بشر تا کنون انسان برای رفع نیاز و رساندن منظور و هدف خود به دیگران، از اشکال و طرحهای مختلفی استفاده کرده است. همانطورکه انسانهای اولیه با طراحی روی سنگ و دیوار غارها، ارتباط برقرار کرده و مفاهیم را به یکدیگر انتقال میدادهاند، امروزه نیز نوع جدیدی از این برقراری ارتباط و انتقال مفهوم در سطح جهانی، انجام میشود. شرکتها، مشاغل، کسبوکارهای کوچک و بزرگ، سازمانها، نهادها، ارگانها و حتی مغازهها و بوتیکهای کوچک سطح شهر، برای شناساندن خود و کسبوکارهایشان به مردم و مخاطبان هدفشان، به طراحی لوگو روی آوردهاند. و همین امر باعث شده است تا بازار طراحان گرافیک برای طراحی لوگو در مشهد ،بسیار پر رونق باشد. اما آیا میتوان طراحی لوگو را به هر کسی سپرد؟ آیا لوگو فقط یک نشان و لوگو ساده است؟ یا در کسبوکارها نقشی بیش از این بازی میکند؟
باتوجه به اینکه متقاضیان طراحی لوگو در مشهد بالا رفته است، بر آن شدیم تا نکاتی در رابطه با لوگو، انواع آن و لزوم داشتن لوگوی مخصوص را برای شما متقاضیان عزیز شرح دهیم. اگر متقاضی طراحی لوگو در مشهد هستید، با یاراپلاس همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره سفارش طراحی لوگو، کسب کنید.
لوگو چیست و چه انواعی دارد؟
لوگو یا آرم، طرحی گرافیکی است که از علائم، حروف و گاه تصویر تشکیل شده است. طراح لوگو، با چینش ویژه این موارد در کنار هم، طرحی گاه خوانا و گاه ناخوانا برای نامهای تجاری ایجاد میکند و ویژگی اصلی لوگوی طراحی شده این است که کاملا متمایز از لوگوهای دیگر و دارای مشخصهای مخصوص به نام تجاری مورد نظر است.
لوگو در واقع طرحی جذاب و متمایز است که هویت یک مجموعه، کالا یا خدمات مشخصی را بازنمایی میکند. به هر جا که نگاه کنید، بیشک یک لوگو به چشم خواهد خورد. از لباسها و اشیا گرفته تا پرچمها و ارگانهای نظامی، همه و همه دارای نشان خاصی هستند که معرف کاربری و هویت آنها است. لوگو باید منحصر به فرد باشد و این همان جیزی است که هر نام تجاری از لوگوی خود انتظار دارد. طراحان گرافیگ یاراپلاس، برای طراحی لوگو در مشهد از سه ساختار استفاده میکنند که در ادامه هر کدام را شرح میدهیم.
مونوگرام
مونوگرام به روشی در طراحی لوگو گفته میشود که به دلیل طولانی بودن نام تجاری مورد نظر، از حروف اول کلمات نام تجاری، برای طراحی لوگو استفاده میشود. معمولا از این حروف، با رعایت ترتیب قرارگیری آنها در نام تجاری، استفاده میکنند. از نمونه طراحی به روش مونوگرام میتوان به لوگوی گوچی و ال جی اشار کرد. طراحان گروه یاراپلاس که خدمات طراحی لوگو در مشهد را ارائه میکنند، با ذوق هنری خود به این حروف شکل و ظاهر هنری و جذاب خواهند بخشید.
پیکتوگرام
این نوع لوگو، شکلی است که به نام، عرصه فعالیت و یا مفاهیم مرتبط با نام تجاری اشاره دارد. این سبک لوگو تقریبا پرطرفدارترین سبک طراحی لوگو در مشهد است. دلیل آن نیز مشخص است، همیشه یک شکل ساده، راحتتر در ذهن ثبت میشود و هر کسی با هر زبانی، با نگاه کردن به لوگوی پیکتوگرام میتواند با آن ارتباط برقرار کند. در این روش ممکن است طراح، از نام برند در کنار شکل استفاده کند. اما تمرکز بر روی طراحی شکل است و نه نام و حروف. نمونهای از این نوع طراحی لوگوی اپل، اینستاگرام، پوما و نایک است.
لوگوتایپ
این نوع لوگو طرحی نوشتاری است. به این صورت که طراحان گرافیک در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس برای طراحی لوگو در مشهد ،لوگوی مورد نظر را با استفاده از فونتهای مرسوم طراحی میکنند. در واقع این نوع لوگو، ترکیبی از حروف یا کلمهی مخفف شدهای است که مرتبط با برند است. برای مثال میتوان به لوگوی شرکتهای گوگل و یاهو اشاره کرد. نوع دیگری از طراحی لوگو وجود دارد که در این دسته قرار میگیرد. که در آن، یک یا چند حرف از لوگو تغییر شکل داده میشوند. به این طراحی Letterform میگویند. مثالی از این نوع طراحی میتوان به لوگوی شرکتهای ناسا، آی بی ام یا شبکه اچ بی او اشاره کرد.
لوگوی ترکیبی
این نوع طراحی لوگو همانطور که از اسمش پیدا است، ترکیبی از روشهای دیگر است و دست طراح در طراحی لوگو باز است و میتوان از هر روشی که مناسب و جذاب به نظر برسد، استفاده کند. برای نمونه میتوان به لوگوی شرکتهای آدیداس، بیک یا لوگوی باشگاههای فوتبال اشاره کرد.
چرا باید برای نام تجاری برند خودمان لوگو داشته باشیم؟
وقتی همه عواملی ضروری در ایجاد یک تجارت در شهرمان را در نظر میگیرید، طراحی لوگو در مشهد ،ممکن است به عنوان اولویت اصلی به نظر نرسد. اما در اصل باید اینطور باشد! ممکن است این زمزمه در ذهنتان تکرار شود که «شاید اصلاً به لوگو احتیاج نداریم». اما این درست نیست. بیشک لوگو، یکی از بخشهای جدایی ناپذیر در مراحل ساخت نام تجاری موفق است. بنابراین، اگر نمیدانید چرا یک لوگو اینقدر مهم است دلایلی که یاراپلاس، بهترین تیم طراحی لوگو در مشهد، در ادامه توضیح میدهد را به خوبی مطالعه کنید.
جلب توجه
این روزها با این بازار رقابتی نفس گیر، شما فقط چند ثانیه وقت دارید تا توجه مخاطبان را جلب کنید. یک لوگوی جذاب میتواند به سرعت توجه بینندگان را جلب کند و هویت اصلی شرکت را با روشی جالب انتقال دهد.
تاثیر اولیه قوی روی مخاطب
لوگو اولین معرف یک شرکت برای مصرفکنندگان است و اگر به خوبی طراحی شود، میتواند علاقه عموم را جلب کرده و آنها را دعوت کند تا درباره شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند. اگر اینطور نباشد، شما مشتریان را از دست خواهید داد. لوگو، شرکت شما را به عنوان یک برند قوی در فضایی حرفهای معرفی میکند.
لوگو هویت برند شما است
واقعیت این است که طراحی لوگو، نه تنها بخشی از برندسازی شرکت است، بلکه به عنوان پایه و اساس شرکت نیز محسوب میشود. رنگ ها، شکلها و فونتها با داستان شرکت شما همخوانی خواهند داشت، و لوگو مانند صحنهای، این داستان را روایت خواهد کرد. بعدها نیز از این لوگو برای برندسازی استفاده خواهد شد. به طوری که بر روی سربرگها، کارتها، صفحات فرود، بسته بندیها و فراخوانها و … چاپ خواهد شد.
- شما را به یادماندنی میکند: لوگوها نقطه شناسایی کسبوکارها هستند؛ آنها نمادی هستند که مشتریان برای شناختن نام تجاری شرکتتان، استفاده میکنند. در حالت ایده آل، همه میخواهند که مردم فوراً با نگاه کردن به لوگو، کاربری شرکت را در ذهن خود ثبت کنند. از آنجایی که یک لوگوی خوب، عنصری بصری و زیباییشناختی است، باعث میشود که تصویر مثبتی از مارک شما، در ذهن مخاطب نقش ببندد. یاراپلاس متخصص طراحی لوگو در مشهد، با طراحی لوگوی جذاب برای کسبوکار شما، باعث خواهد شد، مخاطبان نام کسبوکار شما را هرگز فراموش نکنند.
- رقابت بهتر: جراتکنید با لوگوی جذاب، متفاوت به نظر برسید، زیرا لوگوی شرکت به مصرفکنندگان نشان میدهد که چرا تجارت شما بینظیر است. برای مثال: مطمئناً، ممکن است تعداد زیادی رقیب دیگر در شهر مشهد وجود داشته باشد، اما شما تنها شرکتی خواهید بود که با طراحی لوگوی متفاوت و جذاب، افراد زیادی را به خود جذب میکنید. لوگو دریچهای برای انتقال ارزشهای شما است و به مصرفکنندگان نشان می دهد که چرا از رقبایتان بهتر هستید. برای طراحی لوگو در مشهد، یاراپلاس میتواند تمام انتظارات شما از یک لوگو در سطح رقابتی بالا را برطرف کند.
- وفاداریبه برند را تقویت می کند: با رشد برند، لوگوی شرکت برای طیف گستردهای از مصرفکنندگان آشنا خواهد بود، و این آشنایی باعث میشود، شما قابل اعتماد و قابل دسترس به نظر بیایید. برای مثال: وقتی قصد وسایل تمرین را دارید و ناگهان شلوار پیادهروی نایک را مشاهده میکنید، فوراً آماده هستید. چرا؟ زیرا نایک برندی است که به آن اعتماد دارید. این اعتماد بر پایه همان لوگو ایجاد شده است و وفاداری به برند را در پی داشته است.
ویژگیهای لوگوی جذاب
اینکه لوگو چقدر مهم است را با هم بررسی کردیم، قطعا اگر طراحی لوگو با خلاقیت همراه باشد، تاثیر بیشتری بر روی اعتبار و محبوبیت برند خواهد گذاشت. در زیر پنج ویژگی یک لوگوی عالی آورده شده است.
- ساده: لوگوهای ساده همانهایی هستند که افراد به محض دیدن، به راحتی آنها را تشخیص میدهند. برندهایی که مردم به راحتی آنان را به خاطر میآورند. همانهایی هستند که سادهترین لوگوها را دارند.
- قابلیت ارتقا: یک لوگوی عالی باید به اندازه کافی منعطف باشد تا بتوان در صورت به روز رسانی و یا تغییر با گذشت زمان، باز هم به نظر خوب برسد. این تغییرات توسط اکثر شرکتهای بزرگ مانند گوگل انجام گرفته است.
- بهیاد ماندنی: یک لوگوی خوب باید تأثیرگذار باشد. شما میخواهید توجه بیننده خود را جلب کنید و تصویری از خود در ذهنش بجا بگذارید. پس لوگو باید به جذاب و تاثیرگذار باشد تا در یادها ثبت شود.
- همهکاره: از ویژگیهای مهم یک لوگوی خوب این است که در هر رسانهای و با هر نوع مواد چاپی، خوب به نظر برسد.
- مرتبط: لوگو باید مربوط به کسبوکار و هدف شما باشد. این ویژگی مربوط به خدمات و یا محصولاتی میشود که شما به مشتریان ارایه میدهید.
لوگوی قدیمی خود را بروز رسانی کنیم یا اینکه لوگوی جدید سفارش دهیم؟
لوگو قوی میتواند تأثیر بزرگی در تجارت شما داشته باشد. بعضی اوقات شرکتها در همان بار اول انتخاب و طراحی دقیقی را برای لوگوی خود در نظر میگیرند (مانند نایک) و هرگز مجبور نیستند که دوباره لوگو خود را بازطراحی کنند. اما بیشتر اوقات، یک لوگو باید جوری تنظیم شود که با تغییر و تحولات شرکت (یا دنیای طراحی) همگام باشد. این امر مخصوصا برای مشاغلی با طول عمر زیاد، ضروری است. طراحی مجدد لوگو، ممکن است دلهرهآور به نظر برسد. بهتر است قبل از کنار گذاشتن لوگو فعلی، مدتی وقت بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که طراحی مجدد واقعاً همان چیزی است که لازم دارید. پرسیدن 4 سوال اصلی به شما کمک میکند درک کنید که آیا وقت آن رسیده است تا لوگوی خود را تغییر دهید یا نه؟
- آیا لوگوشما برای دوران سنتی بازاریابی بوده است؟ این یک سوال ساده و واضح است، اما سوالی است که ارزش پرسیدن دارد. اگر لوگوی شما در دهه 50 طراحی شده است. احتمالا الان دیگر زمان ورود شما به دوره مدرن است. لوگوی قدیمی نه تنها از نظر زیباییشناسی خستهکننده است، بلکه ممکن است با تکنولوژی عصر جدید مانند رسانههای اجتماعی، تلفنها، تبلتها و غیره سازگار نباشد.
- آیاتجارت شما گسترش یافته یا تغییر کرده است؟ آیا به تازگی یک سری محصولات جدید را اضافه کردهاید؟ یا دفتر مرکزی خود را گسترش دادهاید؟ یا کارمندان جدیدی را استخدام کردهاید؟ اگر تجارت شما به هر روشی گسترش یافته یا تغییر کرده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به فکر تغییر لوگوی خود باشید.
- آیاوارد رقابت و بازار جدیدی شدهاید؟ مدت زمان طولانی در صدر صنعت خود بودید و اکنون، به طور ناگهانی یک رقابت جدی را تجربه کردهاید؟ میتوانید احساس ترس کنید و یا اینکه بلند شوید و برای جایگاه خود بجنگید. بازطراحی لوگو میتواند به مشتریان نشان دهد که شما یک شرکت مدرن و به روز و آیندهنگر هستید که شایستگی اعتماد آنها را دارید.
- آیابا مخاطبان جدیدی بروبرو شدهاید؟ شما یک تعداد مشتری دائمی دارید که به شرکت شما وفادارند، اما هر شرکتی با مصرفکنندگان جدید روبرو میشودکه سلایق مدرن و جدیدی دارند. طراحی مجدد لوگو
- به شما کمک میکند با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید و همچنان مشتریان دائمی خود را حفظ کنید.
اگر به یک یا چند سوال فوق پاسخ مثبت دادهاید، ممکن است زمان طراحی مجدد لوگو شما فرا رسیده باشد، اما راههای دیگری نیز وجود دارند که شما را از کنار گذاشتن لوگو منصرف کند. شما میتوانید به سادگی لوگو خود را به روز رسانی کنید. به روز رسانی لوگو، رویکردی با کمترین تغییرات در طراحی است. در طی به روز رسانی لوگو، یک طراح با افزودن پیام، به روزرسانی رنگها یا ساده کردن کل ظاهر، تغییراتی را متناسب با کاربری کنونی، ایجاد میکند.
طراحی لوگو در مشهد توسط یاراپلاس
لوگو شما اولین چیزی است که مخاطبان با دیدین آن، با برند شما ارتباط برقرار میکنند. این باید اولویت و مرکز تمام فعالیتهای بازاریابی شما باشد. اگر لوگو ندارید، یاراپلاس با گروهی حرفهای برای طراحی لوگو در مشهد، فرصتی را برای شما فراهم میکند که تجارت خود را در ذهن مخاطبان خود ثبت کنید. طراحان لوگوی ما، میتوانند به شما کمک کنند تا با طراحی لوگو در مشهد، تصویری منحصر به فرد و مؤثر برای برند خود ایجاد کنید که نشانگرکیفیت شرکتتان باشد.
کمپین دیجیتال مارکتینگ همان استراتژی دیجیتال مارکتینگ است؟! خیر؛ کمپین دیجیتال مارکتینگ شما پایه و بنای استراتژی شماست!!
برای درک جمله ی بالا، باید مفهوم هر کدام از دو واژه ی کمپین و استراتژی را به خوبی درک کنید؛ استراتژی به معنای وجود یک نقشه ی راه برای رسیدن به یک هدف مطلوب است، لزوما قرار نیست حتما استراتژی های پرهزینه و دشوار را برای کار خود تعریف کنید، همین که استراتژی قدرتمند و کارآمدی را برای ادامه ی راه پیش گرفتید، شما نیمی از مسیر را طی کرده اید و اما کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست!؟
کمپین دیجیتال مارکتینگ شما اقداماتی در استراتژی شماست که به شما کمک کند تا سریع تر به آن هدف مطلوب دست یابید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس لوگو ,طراحی ,لوگوی ,برند ,لوگو، ,شرکت ,طراحی لوگو ,دیجیتال مارکتینگ ,برای طراحی لوگو ,ارتباط برقرار ,طراحی لوگوی ,کمپین دیجیتال مارکتینگ منبع
درباره این سایت